Pazartesi, Temmuz 20, 2009

Mukemmel bir gun...

Melania G. Mazzucco'nun ayni adli kitabindan uyarlanarak filmi ceken Ferzan Ozpetek'in ''Mukemmel Bir Gun'' filmini izledim.
Film daha once ki alti adet Ferzan Ozpetek filminden, -belki de kitaba sadik kaldigi icin- cok daha darbeli, sarsici ve karanlik.
Finalde ki ufacik isik, film bittiginde bogrunuze yediginizi hissettiginiz darbenin etkisini hafifletmeye yetmiyor maalesef.

Ben, hem Italyan ve Ispanyol sinemasini hem de Italyan sinemasinin Ferzan Ozpetek uzerinde ki etkilerini sevdigim icin filmi begenerek izledim.
Konunun karamsarligi film ile ilgili begenimi azaltmadi.

Oyuncular, cekimler, karakter oturtmalari doyurucu idi.
Yonetmenin Sezen Aksu sarkilarini ve Serra Yilmaz'i bir cesit ''ugur'' sayarak her filme serpistirme huyunu zaten biliyoruz ama bu sefer film klasik Ferzan Ozpetek filmlerinden o kadar farkli idi ki; bu serpistirmeler bana gereksiz geldi.
Ama bu hissim cok detaysal bir seyirci simarikligidir ve kesinlikle filmin tadinda bir eksiltme yaratmiyor.
Film bence daha cok bir ''kadin'' filmi.
Yonetmenin feminen duygulari anlayabilme yetenegi, film boyunca diyaloglarin sadelestirildigi pek cok sahnede mimik, bakis, durus vs ile doldurmasinda rahatca gorulebiliyor.
Ben gormenizi tavsiye ederim ama ''bitter'' oldugu konusunda hazirlikli olmak gerektigini de soylerek...

Sevgiler