Pazartesi, Temmuz 20, 2009

Naked Chef Jamie tavugu

Dun 20:30 civari haberler yuzunden iyice kararmis bir sekilde TV zaplarken Naked Chef Jamie'ye takildim....
Amator kamera ile cekilmis programinda hos tarifler veriyor kendi evinin mutfaginda...

Dun yaptigi tavugu bugun denedim, ve 6 yasindaki Cancan 'a en sonunda kereviz yedirdim;)

Can'in yorumu '' muhtasem'' oldu, artik acliktan mi, yoksa okul yemekleri ile mi karsilastiriyor bilemem ama ben de tattim ve begendim...

Tarif soyle;

150 gr tereyagi icine hepsi taze olarak biberiye, feslegen, kekik, sarimsak, karabiber ve tuz eklenerek ezilip , otlu tereyagi haline getirilip, ister butun tavugun deri altina, ister but - gogus seklinde parca tavuklarin ustune suruluyor.
Tavuklarin etrafina, haslanmis ve soyulmus taze patates, 1 kereviz (kup kup dogranmis) ve limonlu suda hafif kaynatilarak siyah suyu akitilmis mantar diziliyor .
Bir limon soyulup , dilimlenerek en uste konuluyor , tekrar tuz serpilerek firinda 1 saatten fazla pisiriliyor...
Ben dokum tencerede pisirdim, hic su eklemeden ta ki tavuklar kizarana dek.
Firin kadar iyi sonuc aldim...

Afiyet olsun:)