Cuma, Şubat 26, 2010

Diğer cepheden bir bakış'a BAKIŞ Sep 27, 2007

Maslak Parkorman, 2006.. Yer buz pisti... Yeni içeri giren gruptaki hanımların hepsi çok güzeller. Renkli gözlü, uzun boylu, şık ve türbanlılar.
Hepsinde gözün görebildiği bir zenginlik , marka, süs, mücevher, çanta ve sanki profesyonel makyaj var. Pist çevresinde kimse başı açık hanımlara dikkat bile etmez iken, bu 3 hanımdan gözlerini alamıyorlar.
Hanımlardan bir tanesinin üstü baştan aşağı Gucci idi . Son mevsim kreasyonu... Sadece çanta 3200 dolar ! Aynı çantayı yabancı moda dergilerinde Hollywood artistleri yeni takmaya başlamıştı. Çehreler güzel, boylar uzun, gözler rimelli, sürmeli. Nadide Ickale 'yi getirirseniz gözünüzün önüne, 2 kat gösteriş ve çok daha genç güzel hanımlar.. Çok alımlılar... Çok emin, üstten bakışlar ile etrafı süzüyorlar...
Ben de hem bakıyorum, hem ayıp oluyor bakmamalıyım diyorum. Bir yandan da düşünüyorum.
''Ne kadar gösterişliler!! Çanta, mücevher, herbirinin üstünde 5000 dolarlık kıyafet var! Saat 13:00 mekan Park Orman Buz pisti..
''Bu kadar makyaj ve başörtüsü çelişmiyor mu ? Amaç dikkat çekmek mi, baş örtüsüne rağmen güzelim demek mi? Kendi bilinçleri ile mi kapanmışlar acaba yoksa eşleri veya ailelerinin isteği ile mi? Baştan beri mi kapalılar, yoksa paralı , zengin eşler ile evlenebilmek için mi kapanmaya razı oldular?''
Gözüm yanlarındaki küçük kızlarına ilişiyor.. 4 küçük kız var.Çocukların hepsinin üstünde yabancı markalar , ve küçük kızın paltosu dahi Gucci ve ben hala düşünüyorum,''bu küçük kızlar da kapanacak mı acaba ileride?
Kapanırlar ise niye kapanacaklar? Anneleri kapalı diye mi? Niye Niye?
Veya kapanmazlar ise, neden? Aile, onların kapanmamasına rıza gösterir mi? Seçim şansları var mı ? Nasıl olacak bu grubun 10 sene sonraki görünüşü ? 15-16 yaşında, zengin, özgür , türbanli güzel genç kızlar mı olacaklar? ''
Bu arada farkettım kı 15 dakikadır hala bakıyorum merakla, anlama isteği ile...
Sanki bir kitapmiş ta, okusam, hikayenin sonunu öğrenebilirim gibi...
Benimle birlikte 50 kişi de hala bakıyor, kimi kaçamak bakışlar ile, kimi israrlı, kimi yargılı bakışlar ile... Onlar ise bu bakışların farkında değilmiş gibi alımlı, güzel , mağrur ve gururlu duruyorlardı pistin yanında, buzda mutlulukla kayan küçük prenseslerini seyrederek....
Sonra düşündüm niye bu grup bana ilginç geldi, düşüncelerimi meşgul etti diye? Anladım ki , aslında açık kapalı fark etmeyecekti, kadınlık içgüdüsü ile güzel olana bakıyor insan. Merakımın kökeninde yargılama yoktu, anlama isteği vardı; O kadar ihtişam ve süs, alçakgönüllü dinimiz ile nasıl bağdaşabilir diye?

Sevgiler

Inci