Pazartesi, Mart 29, 2010

Dersimiz Atatürk

Atatürk kaç tane kitap okumustur? sorusunun yanıtını Muzaffer Izgü veriyor:
Yaklaşık 4000 adet kitap !
Muazzez Ilmiye Çığ, Hayri Karaca, Yıldız Kenter, Müjdat Gezen, Turgut Özakman ara ara görünüp, çocukların sorularını yanıtlıyorlar veya mesaj veriyorlar.. ..
Eğitimin, öğretimin önemini anlatıyor bu film...
Okuyun, okutun, öğretin, eğitin diyor.
Yanlış hiçbir mesaj içermiyor, kisisel hayata girmiyor...
Aşkları, zaafları,annesinin 2. evliliği, Latife'nin hırçınlığı , Fikriye'nin intiharı yerine; çocukların esas bilmesi gereken konulara odaklanıyor.
Çanakkale'ye dönuyor kamera... Şehitliği gösteriyor.. .
Conk Bayırına çıkıyor, Sakarya'ya uzanıyor. Devrimleri anlatıyor. Ilk meclisi gösteriyor. Latife'nin Ata'nın konuşmasını mecliste dinlediği anıdan yola çıkarak, kadınların seçme seçilme hakkına uzanıyor.
Araya belgesellerden derlemeler alarak , yetersiz kaldığı yerde fotoğraflardan yararlanarak, tiyatro diksiyonlu , anlaşılır bir Türkçe ile kısa bir tarih dersi veriyor.
Ben 5. sınıftaki kızım ile seyrettim. Okulda Çanakkale Zaferini yeni işledikleri için öğrendiklerini seyretmek çok hoşuna gitti.
4. sınıfta iken öğretmeninin anlattığı ve anlatırken ''artık hiçbir okul kitabında bahsetmiyorlar' ' dediği sığırtmaç Mustafa'yı ve onun sonuçta subay olduğunu da gördü yine perdede.... Gülümsüyordu, bir yandan filmi , bir yandan onu izlerken gördüğümde:)
Ben de çok beğendim. Çok önemli ve yararlı gördüğüm bu filmi, okul öğrencileri seyretmeli diye düşündüğüm için önce kendi velisi olduğum okulu aradım. Gelecek hafta içinde 2 ile 8. sınıflar arası tüm sınıfları götüreceklerini öğrenip , sevindim.
Bu filme çocuklarımızı götürerek, kitaplarda ezbere okudukları Cumhuriyet Tarihi bilgilerini, daha etkili bir öğrenme methodu olduğu kanıtlanmış olan görsel yolla pekiştirmelerini sağlayacağız.
Herkese iyi seyirler
İnci