Pazartesi, Temmuz 20, 2009

2009 Oscars

The Reader ve Kate Winslet muthis . Sinema severlerin beklentilerine karsilik veriyor.
Beni sasirtan ve cok begendigim diger film Ford/ Nixon oldu.
Nixon'in guc ile olan iliskisini cok iyi irdelemis. Amerikali olmayan ve Nixon donemine cok ilgi duymayanlarin bile ilgi ile seyredecegi iyi bir yapim.
Ozellikle oyuncu secimi ve performanlari cok iyi. Her iki filmi de izlemenizi oneririm... Ben aday filmler arasinda en az Benjamin Button dan etkilendim.
Degisik kurgusu ilgi cekse de , diger filmleri gordukten sonra , Benjamin Button'in agirligi azaliyor.
Angelina Jolie'nin Changeling i ise Angelina'nin oyunculugu ile onem kazaniyor bana gore.
Suphe de ise Merily Streep cok iyi. Akademi uyelerini zor bir secim bekliyor bence.

Asagida Oscar toreni ertesi, Ece Temmelkuran'in Milliyet te konu ile ilgili yazdigi gayet iyi gozlemlenmis yazisi var...




ECE TEMELKURAN / Milliyet

Oscar odul torenini duzenleyen arkadaslarin karsisinda saygiyla egiliyoruz. Ne derseniz deyin, Hollywood bir kez daha “Adamlar bu isi biliyor arkadas” dedirten cinsten bir torenle karsimizdaydi.Besli gruplar halinde sahneye cikmalar, adaylarin yuzune karsi ovgu dolu zarif konusmalar yapmalar, Jerry Lewis geldiginde topluca ayaga kalkmalar, Robert De Niro’nun arkadasi Sean Penn’i anons ederken yaptigi sakalar...Hepsi fevkaladenin fevkinde hadiselerdi. Hugh Jackman’in arkasindan dusen perde, sahneye nereden firladiklari bilinemeyen danscilar, o isIklar, o dekor, yani artik Allah ne verdiyse ortaya koymus Hollywood’daki arkadaslarimiz ve sahane bir gece vucuda getirmisler. Hayirli muvaffakiyetler diliyoruz. Gecenin sahsi basliklarini soyle siraliyorum:Gidinin muhalifi Sean Penn’in aykiri agir abi olarak odul almasina pek sevindik. Ve fakat karisina tesekkur etmedi, etmedi, etmedi. Konusmanin sonuna kadar ben de karisi da bekledik, etmedi arkadas o tesekkuru! Garanti veriyorum, o gece o Oscar Sean Penn’in burnundan gelmediyse ben de bu isi birakirim.“Slumdog Millionaire” her bakimdan yuzumuzu guldurdu. Yonetmenin odulu cizgi roman kahramani gibi almasina bayildik.Hasretle bekliyoruz...El Cezire’de Allah’in gunu filmdeki figuranlarin isyani yayimlaniyor ama adam sag olsun filmde rol alan cocuklarin tum egitim masraflarini karsiliyormus. Izleyen sinemaci arkadaslarin guzelligi karsisinda bunalima girip meslegi birakma noktasina geldikleri filmi hasretle bekliyoruz.Mickey Rourke beyaz takim elbisesiyle olacak gibi degildi. Nerede “Siyam Baligi”, nerede bu Mickey! Kadin olsa mumkun degil donemezdi piyasaya, diye aklimizdan gecmedi degil.Benden beklenmez ama Angelina Jolie’nin zumrut takimi olaganustuydu. O takim da bir dalda aday gosterilmeliydi bence.Meryl Streep her zamanki gibi olaylari ciddiye mi aliyor yoksa tamamen girgirina mi gelmis belli olmayan o sahane yuz ifadesiyle Sophia Loren’in kendisine dair, dovuyor mu seviyor mu anlasilmayan konusmasini dinlerken ben gerildim, o gerildi mi anlayamadim. Iste oyunculuk bu, dedirten cinsten bir performansti o andaki.Torenin kendimi tutamayip agladigim noktasi da Kate Winslet’in odul alma anidir. Bana ne oluyorsa! Ve fakat kadincagizin yaptigi konusma... Dikkat edeniniz oldu mu bilmiyorum soyle bir cumle gecti arada:“Cocuklarima ve kocama bana dunyada en sevdigim isi yapmama izin verdikleri icin tesekkur ederim.”Icime dokundu!Izin mi? Izin mi dedin!Iste bu kadar. Kadin, Oscar aliyor, Revolutionary Road (Beyrut’ta izledim, olaganustu bir film) gibi, ‘The Reader’ gibi sahane iki film yapiyor, iki cocuk doguruyor, ustune ustluk kocasi da yonetmen ve fakat gecenin sonunda ‘izin verdikleri’ icin tesekkur ediyor. Bu laf sen benim bir icime dokun. Bir icime dokun! Fena oldum.Bir de tabii Brad Pitt’in eski esi Jeniffer Aniston’in sahneye cikinca tiptaki adi ‘Angelina Jolie anksiyetesi’ olan bir kriz gecirerek ne dedigini sasirmasi, espri yapacagim derken isin felakete baglamasi var ki... O cok fena oldu.Olmasa iyiydi ama oldu bir kere. Insan kendini onun yerine koyuyor da... Bir yil mi desem iki yil mi desem sokaga cikasim gelmezdi herhalde.Ayni esnada Istanbul’da Cemal Resit Rey Salonu’nda:Sinema Yazarlari Dernegi’nin odul toreni Oscar toreniyle ayni geceydi. Oradaydik. Geceyi duzenleyenleri ve odul alan, almayan butun sinema emekcilerini kutluyorum. Ve fakat sunu da soylemeden edemiyorum:Azgelismis ulkenin kokteyli bu kadar olur. Fanta, kola, su... Mekân belediyenin oldugu icin alkol yasakmis! Biz de o kadar insan AKP’lilerin hepimize dayattigi ahlak anlayisinin gazi kacmis gazozlarini ictik durduk butun gece.